söndag 13 februari 2011

Let´s go backwards...

Var på Nordengården igår, hade inga större förväntningar på kvällen förutom att jag skulle se Beyond Pink. Kom dit lite sent som vanligt, har aldrig besökt Nordengården tidagare men blev absolut inte besviken, urtufft & intimt ställe. Perfekt för att svettas och ha det kul.
Första band jag såg var Fredag Den 13:e, aggressiv, tight Hardcore. Visst var det bar men samtidigt känns det som man hört precis samma tusen gånger innan. Direkt efter intar Beyond Pink scenen, dessa tjejer har knockat mig totalt sedan jag först hörde dom och jag blev definitivt inte besviken. Grymma låtar & det syns att dom har jävligt kul ihop på scenen.
Sista band ut var Trubbel, har kollat in på Myspace men inte fastnat så jag hade ganska låga förväntningar men fy vad jag hade fel. Trubbel är ett av det bästa liveband jag sett på många år. Tokröj! Hade Håkan Hellström spelat Punkrock så hade det låtit precis som Trubbel. En dos Göteborg, en dos klassisk Punk och ett jävlar röj.

Spelningen på Nordengården kommer att bli svår att överträffa, kanon kväll!
Mötte även upp bloggkollegan Masken och gänget från Tidaholm/Falköping, trevliga som få, synd att ni missade Trubbel, hoppas skitbanden på Trucken var bra, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar