onsdag 8 juni 2011

DC Morf

Karlskrona tidigt 90-tal, DC Morf är bandet på allas läppar. De spelar sjukt mycket i Karlskrona med omnejd, åker till Stockholm, är förband till Dia Psalma på Masten... Släpper två kassetter & sedan försvinner dom.

Trall eller bara Punk? Ja fan, inte är det någon fån Trall, Punk med feta melodier & budskap samt på SVENSKA!!! Visst fan hör man att de gillar Asta Kask, Strebers & Dia Psalma men va fan, det var ju gudarna när vi växte upp, varför förneka det?
Nu hoppas jag att ni får ut skivan utanför Blekinge för nu är det er tur att spela sönder hela jävla Sverige.
Årets comeback, årets platta, årets band, vågar jag hoppas på årets gig?

Lillen som är grunden i DC är en legend i Karlskronas Punk, har spelat i sjukt många band & jag har alltid älskat det han gjort, Killing Traktors är bäst, har med sig Linuz från den sista upplagan av DC & tillsammans har de fått sällskap av två nya snubbar.
Ryktet om deras uppvaknande & skiva har surrat i något år. Jag har hoppats men samtidigt känt att det kanske inte blir mer men tji fick jag.

Nu tjugo år senare så är dom tillbaka & jävlar vilket drag! Snabbare, argare, tightare &riktigt fett ljud!

Albumet släpps den 16/7, mer info om det kommer. Jag ska även fixa så jag har plattan i distron.

Tyvärr har dom bara lagt upp låtar på MYSPACE men va fan, surfa in, lyssna, digga eller DÖ!

Dc finns oxå på Facebook





2 kommentarer:

  1. Vad i helvete... Det var nåt av det bästa jag läst på länge. Första gången jag hörde DC Morf som fjunig tonåring blev jag helt jävla frälst, men precis som du skrev så försvann dem helt plötsligt. Det här ska absolut kollas upp.

    SvaraRadera
  2. Äntligen får vi se Lillen o Linuz tillsammans igen

    SvaraRadera