onsdag 24 augusti 2011

Intervju med Slaktrens




Vilka är ni, hur och varför började ni lira?
Johan: Nu är det Stefan och jag men vi hoppas på tillökning snart. Det började med att jag var uttråkad av att inte ha nåt band att spela i för tillfället så jag köpte en halvrutten gitarr och tänkte att jag skulle göra nåt själv. Det blev en demo på egen hand och det var ju kul men det kändes som att det skulle kunna bli fan så mycket bättre. Sen kommer jag inte ihåg riktigt men jag antar att jag frågade Stefan på fyllan om han ville vara med och det ville han. Planen nu är att vi ska utöka med två herrar till så vi kan lira live också.


Stefan: Jag heter Stefan och lirar för att Johan frågade mig och för att jag vill.


Vilka band har ni spelat i tidigare och/eller spelar ni i parallellt?

Johan: Fromtheashes (nerlagt), Entropi (vet inte om vi finns längre), ett hardcoreband som det inte har hänt så mycket med, det ligger väl på is antar jag, + en massa andra punkband som ingen har hört talas om. Försöker även peta ihop nåt som jag vill ska låta som gammal tv-spelsmusik med ojämna mellanrum.


Stefan: Lirar också i Prins Carl och har tidigare lirat i Fromtheashes och i massa andra band/projekt.


Hur skulle ni själva vilja beskriva er musik?

Johan: Rå och snabb hardcorepunk. Inget krångel.

Stefan: Mangel!


Vem/vad är er viktigaste influens?
Johan: Rå och snabb hardcorepunk. Mob 47, Krigshot, Hellnation, Siege, Rövsvett är några som poppar upp om man ska rabbla upp namn.
Texterna brukar kladdas ner när man hör/läser/ser/upplever nåt man retar upp sig på.

Stefan: Öl och Michael Andrew "Duff" McKagan


Vad har varit höjdpunkterna i karriären hittills?

Johan: Det får väl bli tolvan/kassetten/cd'n. Kul att den släpps på alla tre formaten. Tack så mycket till alla inblandade!

Stefan: Att dricka och spela in med Johan.


Vad rockar?

Johan: Just nu är jag ganska insnöad på Misantropics "Insomnia". Ser fram emot den på vinyl.

Stefan: Innis & Gunn och Tacopaj gör en aldrig besviken.


Vad suger?Johan: En hel del saker som suger tas upp i texterna. Annars kan man väl nämna Västerås och bristen på vettiga spelställen, men man borde väl försöka styra upp nåt istället för att gnälla.
Stefan: Blodpudding suger jämt!

Varför kassett?
Johan: Varför inte? Det är ett tufft format.

Stefan: Coolt så in i helvete!


Vad får man inte missa om man kommer till er hemby?
Johan: Jag kan inte komma på nåt...skitstad. Vi hade ett schysst ställe som hette E18-huset med replokaler där det även brukade arrangeras spelningar förut men det rev dom.
Sen fanns det tills för ett tag sen en indisk krog där man kunde dricka dyr öl och kolla på band men den är stängd. (Kom tillbaka Badul). Men några bra band finns det i alla fall: Stick & Brinn, Angers Curse, Vilefuck, Bombs of Hades och nåt mer som det känns som jag har glömt.

Stefan: Vet inte.. ta en öl någonstans. Funkar överallt.


Vilket band skulle ni vilja höra på nästa kassett?
Johan:
Nåt nytt svinbra band man aldrig har hört förut. Glada överraskningar kommer för sällan.

Stefan: Jag gillar Stick & Brinn


Vad tror ni om FC St Paulis chanser i år?
Johan: Ingen aning. Fotboll är inte min grej.

Förresten, är inte punk ganska passé?

Johan: Nej.

Stefan: Jo. Allt som är passé är bra!

Slaktrens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar