torsdag 23 december 2010

E.A.T.E.R















E.A.T.E.R, råpunk a´la ´82. Abort The System, Kloaken, Ernst.... Ett klart fruktat bra band då det begav sig. Rått som fan utan att tappa melodi & sång.
Under 2000 talet så har jag med jämna mellanrum kikat in på deras hemsida, laddat ner & tittat på bilder. Upptäckte att jag tycker bättre om dom nu än på 80-talet. Sen kom samlings LPn, eller rättare sagt , planerna om en sådan... Fick reda på att de skulle spela på Punk Illegal... Kul, men inte trodde jag att det skulle bli mer än så.
Nu i höstas fick jag en CD med hela 7", in i CD spelaren, play.... 1, 2, 2 , 5, 6, 7, 8, 9, 10, KNOCK OUT!
Nu är 7" släppt, en grym sådan med ett lika grymt omslag & vinylbiten är ta mig fan lika tuff den!

Frågan är hur fan gubbarna lyckas låta som inte en dag gått sedan sist?



E.A.T.E.R. - If nothing's right... Go left! EP
Now availible from eater.se@gmail.com only 500 made!
90 skr, 15 $, 11 € or 10 £ incl P&P

6 kommentarer:

  1. Tja Nisse och tack för kortet :-)

    Tar dom på allvar 90kr med frakt för en 7''?!?!

    SvaraRadera
  2. Lite dyrt kanske men fan, värt pengarna.

    SvaraRadera
  3. Vi valde att göra en påkostad skiva, färgad vinyl, snyggt vikutomslag. Lite dyrare, lite vackrare för de som väljer att köpa skivan. Vill du bara lyssna så finns ju Spotify, MySpace och Reverbnation.

    God Jul

    SvaraRadera
  4. Är färgad vinyl så dyrt? Omslaget måste vara tryckt på världens finaste och dyraste papper om skivan kostar 90kr. Låter som i saftigaste laget men jag vet inte?!?! /Dooom

    SvaraRadera
  5. @Anonym, du får läsa på, 90 kr är inkl frakt och emballage!
    60 kr för en påkostad EP med världens finaste och dyraste papper (tjockt vikutomslag) och dessutom färgad vinyl tycker iaf inte jag är dyrt!
    Det enda vi vill är att få tillbaka pengarna som vi lagt ut på studio och skiva, att släppa en punksingel i 500 ex är inget man blir rik på!

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  6. @masken å doom
    ...så det är bara att välja...fredagsvinaren eller sjuan! Inget svårt val :)

    SvaraRadera