fredag 23 september 2011

Turist I Tillvaron Vol. 1


V/A - Turist I Tillvaron Vol. 1, LP, Turist I Tillvaron

Sörling, snubben som skriver i Close - Up & driver bloggen Turist I Tillvaron har släppt en av de viktigaste skivorna inom svensk Punk. Nej, jag överdriver inte nu. Tänk efter, när hade du en LP i handen som presenterar svensk Punk från norr till söder och inte är inriktad inom en viss stil? Här snackar vi rätt & slätt PUNK.
En samling med aktiva band som just i detta nu svettas i replokaler & på små scener runt om i landet.
Precis som Sörling skriver i utviket på omslaget så kan jag bara hålla med, så här stor har aldrig svensk Punk varit. Vidare står det att läsa att volym 2 är på gång. När jag fick plattan i handen tänkte jag genast på den klassiska samlingsserien från England, "Punk & Disorderly".  De samlingarana var min stora inkörsport till nya & då okända band. Hoppas att nu att det blir samma sak för er som skaffar denna.

På plattan får du 16 snorbra band, de flesta med helt exklusiva låtar,  ett av de coolaste omslagen & gatefold. Ett givet köp.

Köp HÄR

Lyssna på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar