onsdag 2 maj 2012

Skippers ställer Regimen mot väggen

Vilka är ni?
Kalle: Jag är Kalle och jag spelar gitarr i Regimen. Mycket av min tid spills på att sätta ihop vettiga meningar och fundera ut sätt att kunna försörja sig utan att arbeta för mycket.
Jakob: Jag spelar bas i bandet. Byäldste men definitivt mest inkompetent. 
Rickard: Jag spelar trummor i all sin enkelhet.
Herman: sjunger
Hur länge har ni funnits?
Kalle: Man kan säga att vi har funnits sedan årsskiftet 2010/11, men vi var inte riktigt fulltaliga då.

Influenser
 Om vi snackar rent musikaliska influenser så täcker begreppet "rock 'n' roll" det mesta. Om det är namedropping du vill ha så skulle jag säga: Reagan Youth, Minor Threat, Adolescents, TT Garderob 100, Happy Mondays, Stooges, Eddie Meduza, No Trend, Missbrukarna, Brutal Knights för att nämna några vi kommer på nu. Andra influenser kommer mestadels från dammiga böcker, eller något som någon sagt. göteborg,

Andra band / tidigare spelat med
Kalle: Ett gäng, men innan Regimen var det Commitment Crew. Nu finns inget annat band än Regimen.
Jakob: Spelade gitarr och bas i skatepunkbandet Avoided 1995-2004 och trummor i Commitment Crew 2005-2007.
Rickard: Jag har spelat mycket pop och rock, det tycket jag är skoj. Annars så spelade jag med Commitment Crew 2008-2011.
Herman: jag spelar i ett band som heter Fucktards.

Vad har ni på gång?
Kalle: För tillfället försöker vi få spelningar och ge ut något mer. Annars handlar det mest om att repa för att nå perfektion i det som är Regimen.


Varför ingen egen sida, fejsbok, blogger?
Kalle: För mycket att stå i, men vem vet det kanske blir någon liten hemsida någon dag.
Rickard: Vi har ju regimen.bandcamp.com

Vad har ni släppt?
Kalle: Välkommen hem-kassetten, men det kommer med största sannolikhet mer (men vad det blir är det lite hysch-hysch om).

Finns Välkommen Hem på kassett? Var köper man den? Vad kostar den?
Kalle: Ja, det gör den. Skicka ett mejl till regimen031@gmail.com eller hojta om ni får syn på oss (som om någon skulle veta hur vi ser ut, haha). Kostar 20 kr.

Vad tror ni om FC St Paulis chanser i år?
Kalle: Är det fotboll vi snackar nu? Inte min paradgren får jag erkänna. Någon annan som vet?
Jakob: Har ingen koll på fotbollslaget men gillar stadsdelen i Hamburg med samma namn.
Rickard: Nej inte sen J-O Waldner lade pingisen på hyllan.
Herman: nä jag är allätare.

Pepp? 
Kalle: Övriga i Regimen och andra vänner, våren, att göra grejer (jag har mer men jag sitter på jobbet i skrivande stund och det är svårt att koncentera sig på bra saker).
Jakob: Mat, skateboard, gunga, klättra, bygga kojor, titta på kartor och drömma sig bort.
Rickard: Ja Hunx and his Punx tillsammans med videorna, då blir man glad.
Herman: Skateboard, spritpennor.

Pop? 
Kalle: För mycket och för tråkigt för att lista. Usch!
Jakob: Socialt tryck, karriär, sexualkonservatism, vår tids endimensionella politik.
Herman: alkohol kultur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar