måndag 9 april 2012

Headons - Threepointfive

Headons - Threepointfive
CD, 2012

Headons, älskade & hatade... Men nu plötsligt har det hänt något.
 För ett år sedan släppte jag kassetten "Ghettoblaster From Hell Vol. 1" & stiftade då bekantskap med Divan & Headons. Ett gäng gubbar i min ålder...typ 40+, som fortfarande gillar att lira Punk.
Lite trött, gubbig, "pappa-punk" men något fanns i musiken. Har lyssnat igenom det dom hittills släppt, kolla deras Bandcamp, och visst fan har det funkat. Dock har inte Headons riktigt räckt ända fram. Detta visade sig när de medverkade på Mikael Sörlings "Turist I Tillvaron" plattan, de blev sågade nästan överallt. Demon till det som nu blivit "Threepointfive" har jag haft ganska länge men när CD utgåvan damp ner i brevlådan & jag tryckte in plattan så blev jag helt tagen. LJUDET. Äntligen har dom hittat hem, Micke Sällström har gjort ett kanon jobb.
Så alla ni som sågat, skaffa plattan & digga loss, 9 Punkrock stänkare av högsta klass!

 I Maj går Headons in i studion med Sällström igen och spelar in ett antal låtar bl.a. till en split 7:a ihop med Durban Poison.

Headons live:
  • 1/7 Rotundan i Halmstad 
  • 28/7 Cafe Sputnik, Am Hawerkamp 31, 48155 Münster, Germany
  •  17/8 Kajskjulet Halmstad



@Bandcamp

@Facebook

@Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar