tisdag 3 april 2012

Vånna Inget - Jag ska fly tills jag hittar hem EP

Vånna Inget - Jag ska fly tills jag hittar hem EP - 7”
HEPTOWN RECORDS - HTR989

Speicalutgåva 100 ex i lila vinyl.


Landsortsvurm, punkhjärta och popkärlek. Vånna Ingets rosade debutalbum Allvar släpptes i höstas och nominerades till Årets Punk i Manifestgalan. Nu är bandet aktuella med en ny EP och lång turné såväl i hemlandet som i USA.
Malmös punkscen sjuder av kreativitet. Band som Sista Sekunden, Bäddat För Trubbel och Slöa Knivar har gjutit nytt liv och energi i punkgenren. Med sångerskan Karolina Engdahl i spetsen står Vånna Inget ut som en av sin generations bästa band. De förenar punkig energi och desperation med en popkänsla för melodier och refränger som är få förunnad.
När albumdebuten Allvar släpptes i höstas spred sig snabbt ryktet om bandet som förenade Tant Strul , Masshysteri och Håkan Hellström till en ljuvligt spontan, vemodig och laddad musik. Låtar som Tickande bomb, Allvar och Alla andra dagar fick alla vänner av riktigt grym musik att spetsa öronen.  Albumet nominerades till Årets Punk i Manifestgalan och turnéschemat växer i en rasande fart.
I vår är Vånna Inget aktuella med sin nya vinyl EP ”Jag ska fly tills jag hittar hem”. I samband med den ger de sig först ut på en klubbsväng i Sverige följt av en turné i USA och slutligen en festivalsommar i hemlandet.
LÅTAR:
Sida A:
1 Jag ska fly tills jag hittar hem
2 Spotta i motvind

Sida B:
1 Nödsignal
2 Våra drömmars stad

Karolina Engdahl – Sång
Tommy Tift – Gitarr
Johan Ottosson – Bas
Andréas Almqvist – Trummor

Turnéschema:
13/04 GÖTEBORG, Vansinnet
04/05 OSLO, Rockefeller + Bob Hund
05/05 HUSKVARNA, Popadelica + Bob Hund
10 – 29 Maj USA TURNE
02/05 HÄSSLEHOLM, Siesta! Festival
26/06 STOCKHOLM, Strand / WWDIS Summer Fest 2012
27/07 ÖSTERSUND, Storsjöyran




Hemsida
@Facebook
@Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar