tisdag 14 februari 2012

5 snabba med Micke / Schizo Distro

2011 har passerat & 2012 ligger framför oss. Fem snabba frågor till Micke / Schizo Distro

Vad händer:
Då jag blivit sambo går det mesta på halvfart, just nu jobbar jag med Schizo Fanzine #8 samt försöker uppdatera bloggen så ofta som möjligt http://schizofanzine.blogspot.com/ I övrigt håller jag på att sortera mina 7", allt för att slippa packa upp flyttlådor.

Flopp 2011:
Det måste väl vara Hammarby Fotboll tyvärr. När det gäller Schizo-koncernen är det att Schizo #6 inte kommit ut som papperszine trots många generösa människor. Ni ska få er utdelning snart. Men flytten och en himla massa skit med vården har ställt till det vilket jag beklagar djupt.

Flipp 2011:
  Jag namndroppar lite här... Anatomi-71 (Svensk kvalitetskäng), Milisi Kecoa (Indonesisk brutal punkrock) och Burnt Cross som jag och Rawby Rec var inblandade i genom deras senaste 7" Break the law, not the poor (riktigt bra UK-anarkopunk). Sen var Spotlicks europaturné väldigt rolig, jag arrangerade den till stora delar och totalt blev det 2 spelningar i varje land: Frankrike, Holland och Belgien. Kan också passa på att nämna Buiten Gebruik från Holland som var med på turnén också, väldigt bra kängpunk.

Bäst just nu:
Jag är torsk på irländsk folkmusik, och har varit sen 1994, dvs. långt innan band som Flogging Molly skumpade runt i pappas pung. Så bäst just nu är rebellbandet Shebeen. Förutom det ska jag gifta mig nu i Maj, så i privatlivet är det såklart det bästa nu.

St.Pauli:
Dom håller ju till bland topplagen och Max Kruse verkar vara en stark målskytt. Det vore kul om dom gick upp igen och kunde vinna över de multinationella lagen som t.ex Bayern Munchen. Tysk fotboll är inget jag följer kontinuerligt, för mig räcker det med Hammarby, Celtic och Leeds. Tre lag som gör att man har ständigt sönderbitna nagelband.


Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar