måndag 13 februari 2012

5 snabba med Pastoratet


2011 har passerat & 2012 ligger framför oss. Fem snabba frågor till Pastoratet:

Vad händer? Gigs, skiva...
Det blir att fortsätta nöta på, vi har ett gäng låtar färdiga som vi tänkte spela in framöver och släppa en EP med. Det rör sig om ca 6 låtar. Förra plattan "Ur Skitig Synvinkel" som vi släppte 2011 var kanske en ganska snäll historia. Vi har kanske punkat till oss något, det är lite argare, enklare och snabbare men fortfarande melodiöst och svängigt. Jag tror och hoppas att det kan bli riktigt gött! Det rullar in gigs lite då och då, vi har några runt om i hemtrakterna i Skaraborg i närtiden, men även en del andra på gång lite längre fram & lite längre bort, men vi söker nya spelningar hela tiden. Vi hoppas även kunna medverka på någon eller några av sommarens alla festivaler! Är någon intresserad av att boka oss så ta gärna kontakt med oss! ;) Stort fokus ligger i att påbörja inspelningen av kommande EP.


Flopp 2011
2011 års flopp, här kan man skriva mycket men jag väljer att hålla mig hyffsat kort. Alla jävla TV såpor, talangjakter, modelprogram och annan ren skit står mig upp i halsen, men kanske inte värt att nämna dessa I-lands problem då det finns folk på jorden som fortfarande 2011 knappt har varken mat eller vatten för att överleva, det är den största floppen och det största globala misslyckandet. Attentaten och massmorden i Norge 2011 är en riktigt flopp, obegripligt och jävligt otäckt!


Flipp 2011
Flippen för 2011 rent musikaliskt sett tycker jag band som The Flatliners och Cobra Skulls står för! Båda hemmahörande på Fat Wreck Chords, har släppt 2 vansinnigt bra plattor det senaste. Sen tycker jag att punkscenen har flippat till ordentligt här i Skaraborg! Nyöppnade Strike Rockbar i Falköping och Backstage i Skövde har arrangerat jävligt bra och roliga punkspelningar under hösten och vintern, medalj till de engagerade människorna som tar tag i saker! Musiklivet lever som fan!



Bäst just nu
Det är svårt att skriva vad som är bäst just nu från hela Pastoratet då vi har väldigt olika och bred musiksmak, jag som är frälst i amerikansk punk tycker tveklöst Jim Lindbergs nya band The Black Pacific och deras debut album med samma namn är det absolut bästa just nu. Alloh hade säkert nämt nån Pantera platta och Henke kanske hade nämt Totalt jävla mörker, så det är inget som är huggt i sten. Det vi nog alla tycker är bäst just nu är att vi har en del gött framför oss, spelningar, inspelning och att vintern snart är slut!


Vad tror ni om FC St Paulis chanser i år?
Nu pratar du inte med någon fotbollsmogul men jag gick in och kollade tabellen, och det ser väl bra ut eller?! Någon poäng efter ledande lag, så det ser väl ut att vara endel ljusa chanser för FC St Pauli i år! Jag gör nog rätt i att inte fördjupa mig i ämnet mer än så, med risk för att ställa mig i ofrivillig offside.. haha..!

Jag vill passa på att tacka för intervjun Nisse, det var väldigt trevligt! Lycka till med allt!

Skepparn tackar Pastoratet & önskar lycka till!

Mer Pastoratet:

Spotify

Hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar